Bok: "Kafka på stranden"

Nu har jag läst klart den första romanen på jag vet inte hur många månader. Den senaste boken jag läste var nog Brott & Straff av herr Fjodor Dostojevski. Den är att rekommendera er. Har dock en väldans massa böcker att rekommendera, men de kommer en annan dag.

Nu åter till rubriken. Jag har läst en bok av en ny favoritförfattare som heter Haruki Murakami och han har skrivit Kafka på stranden. Boken handlar lite kort om en ung pojke som flyr hemifrån i jakt på sin mor och syster och parallelt med detta äventyr får vi också följa Nakata, en äldre man som har svårt att prata. Han pratar för det mesta med katter. Dessa följer vi genm hela boken, och olika personer kommer in och rör om i deras liv. Jag kan inte berätta mer, för då berättar jag hela boken så det ör lika bra jag slutar där. Men när jag läste boken var jag verkligen i boken, Murakami skriver på ett underbart sätt! Ibland är det svårt att hänga med men det gäller att vara vaken. Här är det verkligen fantasin man får använda för att tro på bokens handlig. Men i grund och botten handlar den nog om att man ska våga ge sig iväg, för att sen kunna hitta tillbaka hem igen. Har inte tolkat boken jättemycket, men den här boken kommer att läsas igen. Om inte annat, kommer den bli väl ihågkommen!

Bokälskare, jag tycker verkligen ni ska leta reda på denna underbara bok.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0