Innehåll: det man kan äta

Idag var det ingen skola. Men jag steg upp ganska tidigt ändå, orkade inte ligga och dra mig. Efter frukost drog jag mig ner till centrum som känns som en evighet. Var på jakt efter en bröd bok, och vad hittar jag inte om Bokia. Perfekt! Där inne finner jag "Bröd" - av Jan Hedh & Klas Anderson och även "Passion för desserter" - också av Jan Hedh och Klas Anderson. Jippie! Böckerna är inte billiga, men dom är värda pengarna. Sen pös jag in till järnvägsstaionen för att köpa biljetter hem till Tingsryd, som går till Växjö, blir bussen hem sen. När jag sen hade kommit hem började jag genast bläddra igenom mina fynd. Hittade en massa spännande recept, bröd behöver mycket tid och oftast behöver man förbereda dem en dag före och oj, vad olika desserter det finns egentligen :-)

Mjölken har gått åt idag, speciellt om man dricker chokladmjölk, :-P

Har förberett mat inför imorgon som jag kommer ta med mig till skolan; potatis, köttbullar, gräddsås och lingon. Yummie. Hoppas att dagen går bra i skolan imorgon, vet inte riktigt vad som ska göras.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0