Nu är flytten klar

Klart att tårarna börjar rinna. Allt är främmande, gatorna, husen, affärerna och framför allt människorna. Just nu vill jag bara sitta för mig själv och känna mig hemma. Lite grann. För nu är flytten klar, det sista vi gjorde var att äta pizza på en pizzeria och jag önskade jag kunde stannat tiden. Jag, älsklingen, mamma och lillbrosan var det. De hjälpte mig att bära och kånka på alt som jag skulle ha in i lägenheten. Så nu är jag Kristianstad bo, men innerst inne är det Tingsryd som får mig att känna mig trygg och hemma på riktigt.

Hoppas på att folket i korridoren ska vara trevliga och så, jag är inte så framåt av mig men jag får väl försöka, då kanske det kan kännas lite lättare. Men idag ska jag bara stanna på rummet, bara försöka smälta att jag faktisk har flyttat hemifrån på riktigt. Önskar jag kunde spola tillbaka tiden till då jag började gymnasiet och börja om, det var så fantastisk roligt och spännande. Klart , det var många nya människor, precis som här. Och där träffade jag ju underbara människor. Saknar alla! Saknar alla som står mig nära!

Imorgon då ska jag försöka hitta till skolan. Får se hur lång tid det kommer att ta, ska ta cyklen dit. Hoppas på att det kommer gå bra, men just nu vil jag bara kramas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0