"Barnhemmet"

Hyrde denna rulle som jag och älsklingen tittade på igårkväll.

En film av Juan Antonio Bayona som tillsammans med skaparen av  Pans Labyrint, Guillermo del Toro gort den här rysaren. Men kanske inte just den typ av rysare man förväntar sig att det ska vara.

Den handlar om Laura som flyttar in tillsammans med sin man och son till barnhemmet hon växte upp i. Det är övergivet nu men hon planerar tillsammans med sin man att driva ett hem för handikappade barn. Sonen Simón har en livlig fantasi och leker med sina låtsasvänner. Lauras minnen från uppväxten i barnhemmet kommer sakta men säkert tillbaka till henne. Hon dras in i den farliga leken tillsammans med sin son och hans vänner. Den här filmen gav mig rysningar och jag kröp långt in i soffan och gömde mig bakom händerna. Riktigt läskig. 

http://www.folketsbio.se/bilder/Pressbilder/affischbild-barnhemmet.jpg
Bilden är hämtad från: http://www.folketsbio.se/bilder/Pressbilder/affischbild-barnhemmet.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0