the chocholate elefant - part II (the finish!)

Idag blev den klar, min elefant i ENBART choklad. Jag är faktiskt ganska nöjd över slutresultatet.

Till en början liknades grunden som en hund, men när jag sedan fäste dit snabeln så var det inget snack om saken. En elefant skulle uppstå, ur mina händer. Helt otroligt roligt. Att man kan göra så mycket med bara händer och choklad. Att elefanten ser lite "prickig ut" är för att jag har låtit den stå i frysen en timme och sedan sprutat med en speciell sprutchoklad på.


Och jag har lärt mig så mycket mer om hur man tempererar och handskas med choklad på ett bra sätt. Dagen i övrigt har varit bra, men hela dagen i skolan idag har gått åt att fixa elefanten.


Kommentarer
Postat av: Emelie

vad söt!

2008-11-11 @ 17:58:47
URL: http://pimme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0