dagens torsdag

Upp klockan 3.30. Masar mig lugnt ut till köket och äter min smörgås och dricker juice. Det behöver jag för att orka med de första timmarna på praktiken. Det regnar ute och jag drar upp kragen på jackan extra mycket. Sadeln på cyklen är blöt och genomvåt inuti (för det är ju svårt för mig att sätta en lite plastpåse över, får skylla mig själv). Så jag pressar ut nån deciliter med vatten ur den så jag inte ska vara alldeles dygnsur om baken sen. Lägger märke till hur fint det börjar bli i träden och på marken, med alla dessa gula och orangea löv. Det lyser upp den mörka och blöta morgonen. Hösten har tänkt till kan man säga, när det går mot mörkare tider ger den oss färger, för att sedan bli vinter och ge oss (förhoppningsvis) vit, klar snö. Underbart!

Stämplar in 4.20 och börjar med att göra ett par princesstårtor och några bakelser. Sen gör jag lite finska pinnar och havreringar. Och sedan gör jag en mördeg. Sen gör jag något mer, men jag kom faktiskt inte ihåg, jo! Jag gör Rosa-bandet bakelser, med hallon- och chokladmousse. Mycket smarrigt! Såklart att man skrapade ur det som var över i bunken och smakade, mmm... För man vil ju inte slösa på det och skölja ur det. Nej nej, såklart det ska smakas. För det är ju så gott!

Sedan var det dags för en liten frukost och en stund med morgontidningen (även kallad Kristianstadbladet). Inget spännande. Sen hade vi inte så mycket mer att göra än att packa lite småbröd och sen var det dags för städning och skrubbning av konditoriet. Sen var det stämpling ut 10.15. Härligt at komma hem lite tidigare än vanligt.

Gjorde mig lite mat för en stund sen och nu ska jag lyssna på musik, musik, musik. Kanske ner på stan en vända och packa lite inför Tysklands-resan imorgon. Drar klockan 7, så det blir ju sovmorgon för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0