hey sweet 90's!

Antingen hatar man det eller älskar det. Men jag tror de flesta som växte upp på 90-talet, att den musik har en speciell plats i deras hjärta. Det har den i min. Kommer ihåg när man stod hemma och mimade en låt till min första kärlek som bodde i grannhuset. (tror det var någon Da Buzz låt). Eller när jag samlade ihop så mycket jag bara kunde med Spice Girls och Britney Spears från OKEJ-tidningarna. Och såklart att jag har allt kvar!

Visst kanske det är hel töntigt? Men det är kul och det ger mig tid att glömma bort världen runtomkring mig, fokusera en stund på tiden som var . Det spelades E-type, Britney Spears, Christina Aguilera, Spice Girls, Aqua, Natalie Imbruglia, Backstreet Boys. Ja, jag kan hålla på hur länge som helst! Och för att inte tala om Hits for Kids skivorna (den allra första äger) det är en massa nostalgi. Helt underbart! Varför inte själv sätta dig ner och lyssna igenom gamla videos på you tube? Det kommer säkert göra dig glad, för det är ju så roligt att minnas tillbaka hur man stod framför speglen och mimade till alla dessa låtarna och försökte dansa som de gjorde.

The Ark bildades 1991, men jag upptäckte dem inte förrens de släppte första skivan We Are The Ark och de fick en speciell plats i mitt hjärta på allvar med State of The Ark.

Och nu börjar jag utsökt tänka på det otroligt grymma musikprogrammet Voxpop, minns ni det kära vänner? När man ringde och röstade på sina favoritvideos och kunde vinna tröjan eller tavlor som artisterna gjort. Henrik och Josefin ägde det programmet. Jag saknar det. Man kan faktiskt nästa påstå att jag hyllar 90 talet en aning, det var min barndom och det var så jävla häftigt töntigt!


E-Type - This Is The Way




Spice Girls - Wannabe

Kommentarer
Postat av: Emelie

ja, det var tider det..

2008-10-14 @ 22:14:46
URL: http://pimme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0