knasig start

Jag började klockan 4.30 idag och började göra tårtor och bakelser, MEN bakelserna hade jag gjort lite fel så jag fick ändra dem lite. Bottnarna skulle ligga omlott så de inte delar på sig.. Sen la jag på grädden fel tydligen. Så jag fick göra det på ett nytt sätt. Men det är det som kan vara roligt att komma till andra ställen, för alla gör ju inte likadant.

Exempelvis tycker jag det är lättare att dekorera tårtan på brickan och att stryka upp den med smörkräm, istället för grädde (som gärna kan vara lite tetig om den är för hårt vispad). Sen skulle jag göra en morotskaka, smeten blev fel, hade räknat fel med vätskan. Missade sex liter som jag fick hälla i och köra igång den igen. Min dag blev allmänt rubbad kan man säga, kom ur balans när jag inte fick till tårtorna som jag ville. Och "speeden" är svår att få upp, speciellt om man ska gå från kanske 0-100 på en vecka. Det är inte det lättaste. Men det kommer oftast sista veckan, innan man ska börja skolan igen. Brukar ju vara så.

Jag kommer skriva om Tysklands resan lite senare idag, men först så ska jag laga mig lite mat och lägga in alla 100-tals bilder som jag tog när jag var där nere.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0