besök på lia-plats och fyllningar

idag var jag och en klasskamrat och besökte vår lia-plats (pratik) här i kristianstad. vi ska ha tre veckor på bageri delen och sen tre veckor på konditori delen. jag kommer börja klockan 00.30 med bageriet. de verkade ganska trevliga där, men i bageriet såg det lite halv fräscht ut. men jag hoppas det kommer kännas bättre och att jag lär mig något bra.

sen till skolan där jag gjorde en vaniljkräm på vaniljstänger och en mandelfyllning till den vetedeg jag kommer göra imorgon. coh då lär det bli lite olika bullar, kransar, längder. bilder kommer jag givetvis lägga upp imorgon!

just nu är jag hungrig och längtar till helgen för jag ska vara hos min älskling i emmaboda. vi vill lära oss stanna tiden för vi vill att den helgen ska vara minst dubbelt så länge. och är det någon som vet hur man gör, skriv då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0