jag tyckte mycket om helgen

Helgen spenderade jag i min mysiga uppväxtort, nämligen Tingsryd.

På fredagen tog jag tåget från Kristianstad, med ett kort uppehåll i Hässleholm, för att senare hamna i Växjö. När jag klev av tåget i Växjö var det väldigt fint att det var så många människor som stod och väntade på sina nära och kära, och hur mycket de ville krama om dem. Det var så man fick en tår i lilla ögonvrån. Buss hem mot Tingsryd.

När jag kom hem möttes jag av min älskade katt Svante som kom rusandes mot mig. Jag var lika glad och se honom som han var att se mig. Gick och gosade med honom hela dagen. Sen på fredagkvällen tittade jag, mamma och lillebror på fredagsunderhållning alá Shrek 2 tillsammans med en påse chips och en flaska läsk. Mycket mysigt.

Jag vaknade och tittade på Walk the line, som är en mycket bra film. Sen begav sig pappa och jag ut på en lång promenad i skogen och vi plockade en massa blåbär. Och vi letade efter vår bortsprunga otroligt fina katt Sally (som ni ser på bilden nedan), men vi kunde inte hitta henne. Hoppas verkligen hon kommer hem snart. Men annars var det en mysig och sval förmiddag. Senare hälsade jag på mormor och morfar. Vi satt och fikade gott. Kunde stannat där hur länge som helst men jag skulle hem och laga till lite mat jag förberett. Kvällen som kom satt jag och lillebror och tittade igenom ett gäng Simpsons-boxar, men till vår besvikelse upptäckte vi att vi inte hade något godis. Så vi gick en runda ner till ICA och shoppade gott.

När vi kom hem gick jag in på mitt rum och lyssnade på Johnossi och tittade igenom min tjocka pärm med texter som jag skrivit. Allt från noveller, dikter ja det mesta. Jag skrev väldigt mycket förut, när jag var ledsen. Hela högstadiet var fruktansvärt kämpigt och mycket runt omkring händer. Många av de texterna fick mig att gråta, andra gjorde mig arg och andra gav mig bara minnen. Sen var det nog så jag gick och satte mig i soffan hos lillebror och glodde igenom ett gäng Simpsons -boxar till. Sen fick jag ett sms av min älskade Carl att han snart skulle komma och sova över hos mig. Hjärtat blev väldigt sprittigt och lyckligt!

Min älskling Carl kom äntligen och jag kunde inte släppa taget om honom. Han är som gjord för min famn och mitt hjärta. Finaste finast! Vi satt och tittade på nån konstig amerikansk action-thriller med John Travolta i huvudrollen och en Halle Barry som av nån anledning var väldigt naken genom en stor del av filme (det jag såg av den). Lillebror gick sen och la sig, medans jag och Carl fortsatte titta på teve men vi tröttnade också på den fyrkantiga burken så vi pös också till sängs. Våra kroppar låg tätt intill varandra i den onormalt smala sängen, men vi lyckades få plats. Det var väldigt mysigt. Att dela natten med min älskling, det är helt underbart och underbarare att vakna tillsammans med honom.

På söndagen vaknade jag av väckarklockan. Min älskling låg vaken. Jag tittade på honom och blev lite ledsen med tanke på att jag skulle åka tillbaka till Kristianstad idag. Söndagar är verkligen en skiljas-åt-dag. Den tycker jag inte mycket om. Jag umgicks med mamma, lillebror och Carl. Vi åt lite middag och tittade på teve. Kramade dem hejdå. Sen när det var dags skjutsade älsklingen ner mig till bussen, sorgligt men sant. Jag ville inte släppa honom men jag var illa tvungen för att inte missa bussen, han fick ganska många pussar också.

När jag kom hem hade jag ingen ström, så jag fick somna till sömns i total tystnad och ingen bok att läsa.

Det var den helgen. Jag tyckte väldigt mycket om den. Nästa hela helg kommer jag att vara med min älskling Carl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0