[kom inte på någon bra rubrik]

upp klockan 23.50 och käka en smörgås och dricka ett glas juice.
sätter mig på cyklen och folket i korridoren är på väg till nåt dansställe, jag ska "jobba". (eller kallat lia, som jag har nu inom min ky-utbildning i kristianstad). men jag är ju där gratis.

är framme 00.20 och slår koden som är krånglig, men jag kommer in.
hälsar på folket i bageriet och går upp och byter om.
nere igen 00.35 och börjar baka frallor så det står härliga till! sen blir det gabuetter, thekakor, majsbröd, solrosbröd, franskbröd, müslifrallor, oj vad frallor och bröd jag harbakat denna veckan!
sen är det dags för frukost och klockan har hunnit blir 04.30.
tillbaka efter frukosten och vi gör kanelbullar, minst 200 eller nåt sånt. men det går bättre och snabbare för min del. vill ju få upp lite tempo i den här branschen nu.

sen blir det ännu mer bröd och frallor inför morgondagen. klockan har hunnit bli 08.20 och jag är trött. slutar för dagen och cyklar hem till sängen. vad skönt det är att sova, är trött i ryggen. jag bör nog träna lite, för styrkans skull så jag klarar av att knåda och lyfta hela dagarna.

resten av dagen har jag lyssnat på musik, druckit chokladmjölk, varit ute och gått, handlat mjölk, lyssnat på p3 (väldigt intressant, där de tog upp om man bör få gå före i kön på sjukhuset, före en fattig familj, om man tror man är döds sjuk. mycket intressant fråga)

imorgon ska jag ta tåget och bussen hem.
sen ska jag äntligen få vara med min calle. det är så hemskt att vara utan dig.

och ni som läser min blogg, hehe, jag orkar inte lägga upp så mycket inlägg. för jag behöver sova and I love it! :-D
njut av den här bilden som jag har tagit. jag tycker om den för den symboliserar frihet. och det är viktigt.


Kommentarer
Postat av: Emelie

gabuetter? vad är det? ;)

2008-09-25 @ 18:20:23
URL: http://pimme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0