denna Feist

Jag tycker det är jobbigt när man läser om någon som tydligen gör jävligt underbar musik. Om alla tycker det kan jag nästan bli lite fundersam, kan det verkligen vara så bra som de säger? Omedvetet undviker jag att börja lyssna på den musiken nästan.


Så pratades det också om Feist, som även spelar i bandet Broken Social Scene. Tydligen skulle hennes musik vara något speciellt och utöver det vanliga. Och jag som ibland får ett sådant supersug efter ny musik som häromdagen, hugger jag in på något som jag är nyfiken på. Jag förstår varför kritikerna och många andra tycker om det hon gör, för det gör jag också. Hennes låtar går om och om igen i mina högtalare.

Hon har en sådan härlig röst och ett härligt medryckande i låtarna, som gör att man vill höra mer. Hon är ungefär som, när man går barfota i det nyklippta gräset och solen som värmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0