50 & 60-talet - musikens revolution!

Makalöst! Jag älskar att lyssna på 50- och 60-talet. Det är en speciell stämning. Det är svårt att förklara men det känns som att förr hade de mer känsla i musiken, de verkligen levde för musiken! En slags revolution. 

Jag blir så glad av att höra det, och jag ser framför mig hur killar och tjejer som klätt upp sig i tjusiga kläder och gick till parkerna. Bjöd upp varandra artigt och dansade till den här musiken. Den bilden har jag och den är så underbar.

Artister som Diana Ross & The Supremes, The Temptations, Aretha Franklin, Roy Orbison, Beach Boys, Buddy Holly, Beatles, Dusty Springfield och Elvis Presley (och listan kan göras ännu längre) regerade under denna tiden. I Sverige gjorde Monica Zetterlund, Povel Ramel och Cornelis Wreswik stora avtryck i vår musikhistoria. Alla dessa artister gjorde musik på sitt sätt. Det skapades musik damit! Rock, pop, soul.


Nuförtiden står man och dunka dunkar till techno eller något enformigt, så livlöst. Men under 50- och 60-talet utvecklades musiken enormt mycket. Det var skrik och glädje kring alla band och artister. Vilken magi!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Svar på en mycket gammal kommentar: Jo visst är det jag! Med mig är det alldeles utmärkt, förbereder mig inför en flytt som ska ta mig till andra sidan Engelska kanalen, vilket kan vara lite omtumlande vissa stunder men jag ser fram emot det väldigt mycket. Hur är det med dig? =)

2009-02-05 @ 23:30:09
URL: http://annarebeccaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0