pierre hermé


"I prefer the sense of detail better than perfection. Perfection is something you do just for perfection, it's  alienating. With little details, there is more freedom and surprise." - Pierre Hermé



Denna mannen ska vara en jäkel på bakverk. Läste om honom i tidningen "Bread & cakes" och blev väldigt nyfiken och intresserad av det han gjorde. Dessa små kakor, macarons (en krispig utsida och en mjuk insida), de ska vara alldeles utsökta men dock kosta därefter. Och jag som aldrig har smakat en sådan i hela mitt liv, skäms nästan lite. Men jag kommer förhoppningsvis åka ner till Paris med min älskling för att kika in i Pierre Herme's butik som ligger på 72 rue Bonaparte. Det är en sådan butik jag bara måste besöka det bara är så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0