saknar degar och grädde

Sammanfattningsvis har det varit en bra dag på praktiken. Sista veckan som jag är på kallskänks avdelningen, nästa vecka är det bageri eller konditori som gäller.


Vid källskänken har jag gjort smörgåstårtor, olika dressingar och såser, sallader, soppor, mackor (med lax, kyckling, kalkon, parmaskinka, räkor, avocado+keso och säkert en del andra). Det har varit roligt, men jag saknar att knåda degar och spritsa grädde. En varm ugn hade heller inte skadat, med tanke på att jag har jobbat mycket med kalla råvaror är det tufft för händerna.


Jag har faktiskt inte lyckats skära mig en enda gång under de två veckorna, (men det är ju sista dagen imorgon så man vet ju aldrig).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0