veckorna flyger iväg

Idag steg jag upp med en gång när klockan ringde så jag skulle slippa försova mig. En bra dag, som de flesta andra dagar faktiskt. Jag kan inte säga att någon dag gått helt åt skogen. Idag gjorde vi semlebullar, grahamsfrallor, thekakor, något stenugnsbakat bröd (som ska provas i sortimentet) Det har en riktigt grov, mörk hård skorpa och ett mjukt fluffigt inre). Väldigt gott också! Förberedde bl.a. för en wienerdeg som vi ska göra imorgon och en franskbröds deg.

Pratade även om gesällen och vad jag funderar på att ha som specialarbete. Och jag är ju mycket inne på att göra en bröllopstårta. Jag kommer få titta i deras "bröllops-tårte-foto-bok", för att få lite inspiration. Gesällen känns riktigt nära nu, läskigt vad tiden går. Får snart ta och sammanställa alla recepten jag ska baka på. Har bara två och en halv vecka kvar här på Duvanders Conditori.

Imorgon kanske jag ska ta en rund på bokrean och se om jag kan fynda något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0