the national

Jag är medlem på Last FM, där kan man dela med sig av bra musik, hitta bra musik, se vad man lyssnar på genom statistik som förs varje gång man lyssnar musik och det är roligt att se vad andra lyssnar på.

Iallafall, blev för några veckor sen tipsad om ett band som heter The National, och jag blev nyfiken och ville ge dem en chans. Deras musik går i lite samma stuk som andra musikfavoriter till mig, Band of Horses och Okkervil River. Och jag kan säga; jag fastnade direkt! Verkligen sådan musik som jag uppskattar, det är något speciellt med gitarrerna, men det som utmärker mest är rösten. Den är verkligen trygg, man tror på det de sjunger. Musiken blir så vacker. Och The National är ett riktigt bra band som jag kommer fortsätta lyssna mycket på framöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0