delicious cherry

Som sagt så skulle jag inte till Tyskland idag så det var ju bara att dra sig upp när klockan ringde 3.30, men klart att jag passade på att ligga en liten stund längre med tanke på att det var så pass mycket förebertt att jag inte behövde ha någon större brådska. När jag väl tog cyklen ner och var framme 4.10, var det inge som var där, märkligt. Gick och tog en Metro som precis hade lagts ner i "burken" av en kille i vit skåpbil. Läste den en stund, klockan hade nu hunnit bli 4.30 och fortfarande ingen där. Jag cyklade hem för jag var otroligt toa-nödig och jag frös om mina händer och fötter. Det är nog dags att sätta på sig raggsockarna (mycket mysiga strumpor för övrigt) framöver och jag  hörde på radio av en meterolog som sa att det mycket möjligt skule bli en vit vinter iår. Jag hoppas att det stämmer, för meterologer och väder är svårt att lita på.


Väl hemma, hälsade jag på toan, gick och tog ett glas juice och tog det lugnt. Sen tillbaka ner igen till konditoriet i hopp om att någon skulle vara där och de var det, min handledare hade försovit sig, därför han inte var där vid 4.30.

Vi gjorde en massa tårtor, och princessbakelser. Det blev mest moussetårtor i alla möjliga olika smaker, bla. choklad, karamell, tiramisu, citron, päron, körsbär, hallon och skogsbär. Körsbärsmoussen luktade alldeles delicious och den smakade himmelskt gott (för det lilla som blir över ville jag ju klart smaka på). Men mm.. fy tusan vad god den var. En sådan tårta vill jag ha när jag fyller år! Sen var det dags för en god och stadig frukost, fralla med ost + marmelad, kaffe, juice, youghurt och flingor. Mycket härligt.


Sedan förberedde vi även tårtor inför imorgon. Därefter städning, sen stämpla ut och klockan hade hunnit bli 11.15. Hemma igen och funderingar på vad det kan tänkas bli för mat idag och då kom jag på något som är bland det godaste jag vet. Potatismos, lingon och köttbullar. (Jag äter helst inte kött överhuvudtaget, men när det kommer till köttbullar vill jag inte låta bli dem, och de falafel som jag annars har är så hemskt torra. Men har någon något gott recept på saftiga falafel är det mycket välkommet!)

Har även packat lite grann inför resan till Tyskland som bär av imorgon bitti. Jag kommer att ta en massa kort och sedan uppdaterar jag bloggen när jag kommer hem, eller orkar vilket blir på tisdag kväll tror jag.

http://finefuriouslife.com/images/cherrycake2.jpg

The cherry pic is from:
http://finefuriouslife.com/images/cherrycake2.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0