Gör spriten mig mer intressant?

På fredag, då är det dags för "kräftskiva" i korridoren, även kallat fest, som i sin tur ger en en anledning att dricka. Och jag är inte så jävla pepp på att hänga på folket. Men det känns nästan som att jag är tvingad, för att alla andra i korridoren ska ju festa, eller ja, gå på "kräftskiva". Jag orkar inte känna mig utanför gruppen bara för att jag inte gärna dricker. Måste man tvunget dricka bara för att bli intressant? Tydligen är det så i många fall. För visst är det kul att klunka i sig en massa sprit? Nej det tycker inte jag. Jag är inte anti-sprit, men jag tycker det är så jävla tråkigt att folk måste dricka för att umgås. Varför har det blivit så? Vem ska man skylla på? Jag har ingen aning faktiskt, men det måste gå jävligt långt tillbaka i tiden då de började umgås genom alkohol. Jag dricker visst gör jag det, men i extremt måttliga mängder. Men nu imorgon kommer jag inte vilja sitta med dessa fulla, högljudda och korkade människorna och känna mig som den enda vettiga människan i denna folksamling.

Vad väljer man? Att komma utanför gruppen och stå för sitt val eller att vara en del av gruppen genom att ge vika efter mina åsikter? Då väljer jag nog istället att sitta på mitt rum, titta på en bra film med en påse godis. Det sätter jag lätt framför att supa med andra människor, faktiskt. Men genom att väla filmen och godiset så väljer jag samtidigt bort den gemenskapen de får, genom att just dricka alkohol och få världens baksmälla dagen efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0