rotfyllning på gång

Jag kom hem till mitt kära lilla Tingsryd igårkväll. Det var roligt att se familjen. Men jag har som sagt haft väldigt ont i min tand den senaste veckan, så idag fick jag äntligen träffa en tandläkare. Och det var inte det trevligaste besöket jag vart med om, min tand var av någon underlig anledning helt död. Så de borrade djupt in i tanden och drog ut det "döda", och fy vilken jävla lukt. Avlopp, där har ni ordet. Jag fick såklart bedövningspruta, men att bara se den och få den gjorde obeskrivligt ont. Så det är dags för mig, snart 20 år, att göra min första rotfyllning. Så nu har ska jag bara fylla tanden. Skönt att bli av med den jävla värken!

När jag var ute och tog mig en promenad ner till ICA. Vilken skön luft, Tingsryd luktar hemma på ett riktigt härligt sätt. Att gå intill sjön och se solen gå ner, det är verkligen ögonblick som bör avnjutas ordentligt. Centrum var nästintill folktomt. Väldigt många ska på hockey och se Tingsryd kvala in till allsvenskan. Och min kära familj är där för att titta, hockeygalningarna (främst min bror då).

Ikväll ska jag ha en liten egen myskväll med knäckebröd toppat med havssalt, mjukost med pepparsmak, vindruvor, loka jordgubb/guava och min favoritglass från Ben&Jerrys som är One Cheescake Brownie. Riktigt jävla svingod!

Men nu ska jag krypa ner i ett varmt härligt bad och bara njuta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0