Söka till universitetet

Snart stänger de anmälan till högskolor och universitet. På fredag närmare bestämt. Jag har funderat och funderat. Och kommit fram till hur skönt det hade varit att faktiskt göra någonting annat än att bara jobba. Och jag kan inte säga att det jag jobbar med just nu känns så jättestimulerande. Jag vill känna att jag verkligen gör någon skillnad. Det gör man inte direkt när man jobbar i ett varuhus, man ser till att folk har mat för dagen ungefär. Inte mer. Men jag känner att det finns viktigare saker.

Staden är redan bestämd. Lund. Och kurserna är nästintill bestämda också. Hoppas innerligt att jag kommer in på det jag vill.

Och dålig uppdatering är det denna veckan. Har så mycket annat för mig, bortsett från att jobba. Men jag uppdaterar så gott jag hinner och orkar iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0