Omtumlande söndag

Arg för att jag precis kommit till tågstationen, och är precis bakom min buss som går 18.15. Springer efter den med min stora resväska. Ledsen för att den inte stannar och att folk på bussen som ser mig springa inte säger till chauffören.

Väntar en timme på stationen i Växjö på nästa buss. 19.15. Och den går som planerat.
Tio minuter innan Tingsryd. En allvarlig bilolycka med flera fordon inblandade och ett hästsläp. Och där står bussen i över en timme och väntar på att få komma iväg. Rysningar genom hela kroppen när vi åker förbi olycksplatsen och ser de förstörda bilarna.

Väl hemma kl 21, när jag egentligen borde varit framme kl 19. Är jättetrött. Jag som planerat tänkt vara ledig på fredag får reda på att jag ska jobba kvällen. En viktig fredag för mig då The Ark ska spela på Palladium. Men efter mycket fixande så löser det sig att jag bara behöver jobba till kl 15. Nu är det sängdags, för jag är jävligt trött efter den här jävla dagen. Kommer berätta mer om spelningen med The Ark i Malmö imorgon, med bilder också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0