Kartan i högsta hugg

Jag sov ovanligt gott inatt, men jag är nöjd med det. Åt frukost, i köket träffade jag en av mina korridorkamrater som heter Pontus, trevlig.

Kollade stads kartan över Kristianstad för att kunna hitta till skolan. Visst jag skulle kunna fråga folk om vägen, men jag är en sån som mer vill försöka själv först. Helt enkelt.

Utan några större problem hittade jag till skolan, men det var en bit och blåste gjorde det. I aulan på skolan träffade jag en massa ny människor, dessa skulle jag träffa ganska ofta nu i ett år framöver. Dessa människor ska bli mina vänner. Hoppas på att det kommer gå bra, men det kändes bra första dagen. Vi fick lite information om skolan, kurserna och hur det mesta skulle funka framöver av de två lärarna som kommer att vara där under vår utbildning. 

Kom hem och postade studie försäkran till CSN, så jag får mina studiepengar under deta första halvåret. Kan ju vara bra att ha om man vill ha mat och el. Nu sen jag kom hem har jag cyklat lite, sen suttit vid datorn och lyssnat på musik. Köpte även svin dyra biljetter till och från Göteborg. Ska gå på Way Out West i Göteborg, som för övrigt är en underbar stad, med pojkvännen och hans polare. Det hela drar igång med klubbmusik på torsdag, men jag ska bara hänga i Slottskogen och det blir på fredag. Kom sen på att jag var hungrig, så jag gick och värmde den sista pizza biten som blev över sen igår. Var också utanför rummet en stund och då mötte jag Johan och Emelie som bor här i korridoren, trevliga än så länge iallafall.

Saknar min katt Svante som jag lämnade kvar hemma i Tingsryd. Men det har varit en bra första dag, men jag grämer mig lite över att jag inte fick med mig någon jacka ner hit. Hoppas att vädret håller i sig och att vinden lugnar sig så jag inte blir sjuk.
                                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0