- 4.9

Steg upp för en stund sen, gick ut i kylan för att hämta tidningen, men det var riktigt skönt faktiskt. All den kalla, oförstörda och friska luften som väntat och riktigt kylt till sig. Det kändes befriande med riktigt kall luft i lungorna, det var efterlängtat.


Och det ligger fortfarande snö på marken och barnen leker fortfarande i pulkabacken. Ibland undrar jag om de ens går därifrån. Sitter med en varm kopp te och dricker, låter teét rinna ner läns strupen och värma kroppen.

Kattungen Stumpan springer på bordet, klorar på mina ben, hoppar upp i fönstret är ljusstaken och tomtarna är i fara. Hon kan bara inte låta bli att sätta munnen eller klorna i något den busungen. Och så sitter hon nedanför mig och försöker på sig att jama, men det går inte så bra, men hon tar sats och hoppar upp i mitt knä och börjar spinna.


Kommer senare att ge mig ut på en riktigt lång och skön promenad. Sen ska jag ringa till min älskade och be honom komma, för idag är jag ledig från jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0