hur får man vänner?

Jag vet inte. Jag har några få alldeles underbara vänner. Men inga riktigt här i Kristianstad. Jag sitter mest på mitt rum, jag sitter vid datorn, läser en bok, tittar på teve, lyssnar på musik, skrattar ensam, gråter ensam. För jag har så svårt att vara med folk, umgås med folk. Jag vet inte hur man gör. Jag har aldrig riktigt gjort det, bara i skolan. Några gånger utanför, men inte många. Hur fan gör man? Jag vill inte vara ensam, men det känns som om det är jag som har ansvaret. Och det har jag ju, att skaffa mig vänner eller folk att umgås med. Men jag vet inte hur det ska gå till. För jag trivs ju vara för mig själv, men inte hela tiden.

Jag vill dela upplevelser och åsikter med någon på dagarna. Jag vill inte sita och prata i telefon/på msn. Jag vill vara med någon, ha kul. Men jag vet inte med vem eller hur. Jag är rädd för att bli alltför isolerad, skiträdd. Hade jag inte haft min underbaraste Calle älskling som hälsade på mig och som jag hälsade på vet jag inte vart jag hade tagit vägen.Jag vill inte sittta och tycka synd om mig själv. Jag vill för fan inte vara löjlig och ledsen. Men jag vill bara veta hur får man vänner? Eller måste jag fan tvinga mig själv att försöka prata mer med folk.

Jag behöver hjälp.

Kommentarer
Postat av: emelie

jag tror nog att du måste prata med folk, annars kan det bli svårt. men det tror jag att du klarar!

2008-11-10 @ 19:33:25
URL: http://pimme.blogg.se/
Postat av: Emily

Håller med peskil, det är det enda sättet. Du kommer klara det galant! :)

2008-11-11 @ 17:02:40
URL: http://belongstojesper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0