barack obama - the 44th president of america

Han är makalös. Vilken talare och vilka underbara visioner han har. Han har många förhoppningar att bära på sina axlar, och jag tror inte att varenda en kommer bli nöjd. Det går inte att göra alla nöjda. Men han står för något bra, han tror på något, han har ett mål och det är så viktigt för att lyckas. Som när han i talet ungefär säger att nu står sonen, till den svarte som inte fick sitta på bussen för en lång tid sen.

Att han är den första svarte presidenten i USA's historia kommer devenitivt sätta sina spår. Han kommer beröra människor runt om i världen, ge dem hopp! Jag har inte följt Obamas väg till presidentposten, inte ens valkampanjen har jag varit intresserad av.

Men när jag lyssnade på honom på nyheterna imorse, förstod jag, att det här är något stort. Riktigt stort. Och det kommer förändra världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0