rask promenad och pälsmördare

Jag kom hem för en stund sen från min en timmes långa promenad i duggregnet. Med programmet Verkligheten från P3 i hörlurarna gick tiden undan.

Det handlade om pälshandlare som fått slå igen sina butiker efter hot och trakasserier mot deras familjer. Och de som gjorde detta tycker att de gör rätt. De står ju för något de tror på, att päls är mord. Men jag tycker inte det är en bra idé att ge sig på familjerna runtomkring, det är att ta ett steg för långt. Istället kan de ju försöka påverka samhället runtomkring vad de tycker om pälsar och försöka övertyga folk att sluta köpa. Men att trakassera är inte rätt, ägarna för dessa pälsbutiker tvingas slå igen för att de är rädda. Slå igen något som de tycker om att jobba med.


När jag kom hem var jag hungrig och kokade lite nudlar och blandade i lite wokgrönsaker, gott. Nu tar jag det riktigt lugnt och väntar på att tvätten ska bli ren och torr så jag kan hämta den. Snart är helgen också slut och det kommer bli min sista vecka på praktiken, lite trist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0