våga leva din dröm

Det finns lite drömmar. Mina kanske inte ses som speciellt stora i dina ögon, men de är viktiga för mig. Alla har vi våra olika drömmar, och det är viktigt att vi inte låtsas leva i en dröm. Jag menar, att leva som ens omkrets tycker man borde leva. Man ska våga göra saker man vill, det är inte kul att ångra senare att man aldrig vågade prova.

Istället för att se hinder som något problem, ska man se det som avsatser ett steg närmare det man vill. Jag tror att om man gör det man vill och drömmer om, kommer man växa otroligt som människa. För alla stöter vi på hinder, som är till för att lösas. Ställ dig inte bakom problemen som kan komma, ställ dig brevid och säg: nu är det jag som ska vinna. Skulle du misslyckas, vilket är mänskligt, ska du bara ta upp kampen igen och inte ge upp. Ett misslyckande kan kallas en lärdom. Vi måste lära oss tro att vi kan! Inte vara fega, det är så dumt. Istället för att ägna onödig tid åt att tveka inför dina drömmar, bara kör på!

Ska nog sova om en stund. Imorgon kommer Calle älskling hit, vilket kommer bli kramkalas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0