mycket mjöl

Försov mig nästan imorse. Jag ställer alltid alarm på radion och mobiltelefonen. Först ringer larmet på radion, jag stänger av det och väntar på att telefonen ska ringa så jag kan slumra till en liten stund, men telefonen ringer inte.  Som tur är har jag fått in vanan att vara vaken klockan 5 på morgonen, så jag vaknar till och rullar ut ur sängen.

Franskbröd, frallor, antonbröd (surdeg, hasselnötter, äpplen och russin), släta karlsbaderbullar och ännu en omgång av filonibrödet gjordes (och det blev mycket bättre idag). En tung dag, är väldigt trött i ryggen. Det blir mycket lyft och knådning. Vet inte hur många kilo vetemjöl som gick åt idag, hehe. Massor! Idag försökte jag få upp tempot med att runddriva (göra degklumpar runda) två degbitar åt gången, en i varje hand. Det är inte det lättaste, men jag hade väldigt många att öva på.  En bra dag i bageriet, med en del koppar kaffe och sjungandes ikapp med radion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0