Feist

Åh vad jag hade glömt att jag älskade denna kvinnans musik! Jag satt nyss och funderade på vad jag skulle lyssna på. Bläddrade igenom alla mina musikfiler (och det är ofantligt många!), men så hittade jag mappen med musik av Feist. Och då kom jag ihåg, alla underbara låtar som jag inte lyssnat på över två år minst. Främst tycker jag om hennes album The Reminder (som ger mig mest minnen), men skivan Let It Die innehåller en hel del bra låtar också.

Det var när jag bodde nere i Kristianstad som jag upptäckte henne. Satt uppe länge vissa nätter och suktade efter ny musik då jag tröttnat på den jag hade. Den första låten jag hörde var 1234 från albumet The Reminder. Och på den vägen är det, efter det hittade jag låt efter låt som jag fullkomligt njöt av. Så ikväll blir det Feist-kväll!

Bilden nedan är hämtad från: http://nogoodforme.filmstills.org/images/feist.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0